Bronislavice, gigantická aglomerace s milióny obyvatel. Budována již od 29. 12. 2006!

29. 11. 2015

7. prosince 2015 v 21:17 | PhD |  VÝVOJOVÉ FÁZE MĚSTA
Na trati mezi železničními stanicemi Bronislavice-Černíny a Bronislavice-Františka jsem chtěl pro trakční vedení znovu použít šikmou řetězovku. Prozatím jediný úsek, který takto provedenou trolej používá, je krátký oblouk za stanicí Bronislavice-Joli Vilips. Ač jsem se snažil sebevíc, s dostupnými prostředky jsem nemohl dosáhnout optimální podoby trolejového vedení. Šikmé řetězovkové vedení mám jen pro oblouky o poloměru 150 nebo 175 metrů, ale na zmiňované trati jsou poloměry mnohem větší. Stožáry trolejového vedení tak byly od sebe vzdáleny dál než 65 metrů, což jsou nadlimitní hodnoty. Zároveň mě však potěšilo, že je možné šikmou řetězovku postavit i pro přímé úseky, délka pole však smí být v rozmezí od 40 do 50 metrů. Na celou trať jsem proto použil klacikou podélnou řetězovkou s obyčejnými konzolami. I když se to zdá neuvěřitelné, s trolejovým vedením jsem došel až do Františky, což je uzlová stanice čtyř tratí. Most, tunel i následný oblouk se sklonem už pro mě byly hračkou. Spočítal jsem si, že za jednu etapu jsem schopen elektrifikovat cca 2,5 km tratí, a to jakéhokoliv tvaru. Dříve jsem se stoupání, mostů a tunelů bál, ale našel jsem rychlejší a přesnější metodu uchycení trolejí, takže práce jdou pěkně od ruky. Zároveň si pohrávám s myšlenkou, že před odbočením trati k Františce zhotovím ještě jednu trať směrem k tunelu. Na projektování nové trati nemusím spěchat. Nejdříve přijde na řadu zpracování terénu, teprve pak bych měl naplánovat vedení trati, protože současně s ní vznikne i další sídliště. Změní se rovněž i terén okolo nádraží ve Františce, opět kvůli novým tratím. Ale k tomu se snad dostanu příště.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama