Bronislavice, gigantická aglomerace s milióny obyvatel. Budována již od 29. 12. 2006!

29. 12. 2015

19. ledna 2016 v 20:22 | PhD |  VÝVOJOVÉ FÁZE MĚSTA
Nastalo magické datum, kterým končí osmý a začíná devátý rok života Bronislavic. Jak je vidět z panelových schémat umístěných v galerii, město každým rokem rostlo poměrně svižně a v tom letošním se nejspíše uzavřou i jeho hranice. I když ty hlavní údaje budou ve výroční zprávě, už tady můžu prozradit, že jsem postavil 1056 panelů, což odpovídá rozloze cca 594 kilometrům čtverečním. O necelých 100 km čtverečních jsem tak překonal hlavní město Prahu. Pokud růst města stagnoval, vykonávaly se na jeho rozloze práce k rozšíření železniční a tramvajové sítě, což je vlastně důvod budování města. A pokud se nerozšiřovala ani síť, přistupovalo se k předposlední fázi finalizace oblastí, tedy k elektrifikaci železnice i tramvajové sítě, k texturám a k hrubým stavebním objektům. Několikrát jsem se přesvědčil o tom, že i moje fantazie mě může velmi mile překvapit, ale jde spíš o shodu náhod, že jsem najednou měl myšlenku, jak v práci pokračovat. Postupem času se však ukázala i ta stinná stránka. Čím je město větší, tím větší nápor softwaru i hardwaru vytvářím a Trainz tak není zdaleka ve stejné kondici jako na počátku. Důvodem jsou nejspíše používané součásti a chybné objekty, na jejichž odstranění neustále pracuju.

I když se dnešní den nese v duchu oslav 9. narozenin, nezahálel jsem a pokračoval ve výstavbě zatím největší oblasti v Bronislavicích, která byla v rámci jednoho celku zpracovávána. Půjde o údolí mezi Studencem a Svobodou, jehož osu bude tvořit pás bulváru s tramvajovou tratí a přilehlou obslužnou komunikací. Samozřejmostí budou i odbočky do odlehlejších částí a také procházející železniční trať mezi Svobodou a Malými Velenicemi. Nezabýval jsem se však jen silnicemi a tramvajemi. Protože jsem dostatečně blízko Svobody, vrhnul jsem se i na dokončování nádraží s přilehlým odstavným nádražím. Díky tomu bylo konečně možné propojit velmi složitou spleť tramvajových tratí v přednádražním prostoru. Tratě vyústí v historickém centru městské části, kde budou některé linky ukončeny a na jehož konceptu se pracuje. Snad nekonečné dilema panovalo v případě obratiště u nádraží ve Svobodě. Vzhledem ke koncepci nádraží a odlehlosti jeho částí, tedy nástupišť přístupných veřejnosti, bylo nutné vést tramvaj v co nejtěsnější blízkosti. A celkem uspokojivě se mi podařilo provést čtyřkolejnou tramvajovou trať od nádraží do centra.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama